Úkoly pro žáky Přípravného studia |
Přípravné studium
Opakujeme noty od c1 do c2. Pracujeme na straně 74. Děti spojí správně jméno noty v oválku s notou v notové osnově. Při tom si opakují, kde noty leží. Zda volně pod notovou osnovou, nebo na pomocné lince? Na které lince , nebo ve které mezeře leží noty v notové osnově ? A jak se jmenují ? Jak jsou dlouhé noty, které mají prázdnou hlavičku a mají nožičku? Jak říkají muzikanti takové notě? Na straně 75 doplní děti dráčkovi do ocasu všechna jména not od c1 do c2. Dole přečtou noty několikrát za sebou a pak obráceně. Od c2 pozpátku.
Stranu 76 jsme zatím vynechali, ale připomněli jsme si noty osminové na straně 77 v rytmickém cvičení dole. Do kolika budeme počítat? Jak přečteme označení taktu, když je tam napsáno 2/4? Jak se jmenuje pomlka, která je namalovaná na buchtě, kterou se zrovna chystá Honza sníst? A jak je ta pomlka dlouhá? V ostatních buchtách jsou také pomlky. Víš jaké? A na kolik jsou dob? Jak je dlouhá pomlka, která visí na lince? A jak jí říkáme? Jak je dlouhá pomlka, která na lince leží? A jak jí říkáme? Jak je dlouhá pomlka, která letí přes notovou osnovu jako malý netopýr? A jak říkáme té?
Rytmický zápis říkanky Honza má buchty rád.
Nejdříve si děti řeknou, které noty jsou v 1. 2. 3. a 4. taktu. Pak si rytmus vytleskají podle básničky. Když umí správně tleskat rytmus podle slov, zkusíme, nakonec počítáme, jako velcí muzikanti. Pr-vá, dru- há a rytmus správně tleskáme podle notového zápisu. Pozor! Jedna nota osminová je na půl doby! Tedy na 1. dobu tleskneme 2x a na 2. dobu v 1. taktu jen jednou a ruce necháme spojené, protože na druhou dobu je jedna nota čtvrťová. A jak to bude ve 3. a ve 4. taktu?
|