Úkoly pro HN 3.-5.ročník

 

 

 

Úkoly pro 3. ročník

 

Na straně 13 zkusíme procvičit intervaly ve cvičení 27 v písničce „Široký hluboký“.

Číslo intervalu píšeme do mezery pod dvojici tónů.

Protože se nyní nemůžeme učit prezenčně, musíme zatím vynechat stupnice mollové na straně 14 -18, ale určitě zvládnete naučit se nejdůležitější dynamická znaménka v kapitole 40.

Označení dynamiky na straně 19. Přečtěte si kapitolu pečlivě a dejte pozor na správnou výslovnost, kterou máte zapsanou v závorkách.

Ve cvičení 44 na str. 21 si vše zopakujte.

 


Úkoly pro 4. ročník

 

Blíží se 1. čtvrtletí a na straně 12 máme malý testík k opakování. Zvládnete ho?

Než se podíváte na správné odpovědi na straně 70, zkuste si ho vypracovat.

Na straně 13 se naučte v kapitole 14 „Označení tempa“.

A přečtěte si v kapitole 15 „Hudební názvosloví“. To si asi vše nezapamatujete, ale budete vědět, že

·         molto je hodně  nebo velmi

·         sempre je stále

·         meno je méně

·         poco  (čti poko) je poněkud

 Na straně 14 si pak nejdůležitější názvosloví zopakujte ve cvičení 17.

 

 

Úkoly pro 5. ročník

 

Minulý týden jste se seznámili s hudbou v období starověku.

Na straně 11 je ještě úkol. Vyhledej další oblasti, které měly vliv ve starověku na vyspělou

hudební kulturu. Najdi si tyto oblasti na internetu a doplň.

 

Na straně 12 máme kapitolu o hudbě středověké.

Přečtěte si tuto kapitolu. Hned pod názvem kapitoly vidíte, že se nám vývojová období zkracují.

Středověk označujeme od století 5. do století 15. Starověk jsme měřili na tisíciletí!

Velký vliv na hudbu v období středověku mělo křesťanství a rozšíření gregoriánského chorálu do celé střední a západní Evropy. Byl součástí církevních obřadů.

Vedle církevní hudby se pěstovala hudba necírkevní, která se označuje jako světská.

Přečtěte si vše na straně 12 a zkuste si vyhledat odpovědi, které jsou na jejím konci.

Poslechněte si alespoň kousek ukázky gregoriánského chorálu.

 

https://www.youtube.com/…aP4

https://www.youtube.com/…emA